starstablefighters

Alla inlägg under mars 2014

Av Emmy Shadowcake - 31 mars 2014 21:10

Hej allihopa! Dagens fråga: Hur många hästar har du?

Dinas svar: Jag har 2 stycken



///Dina Queennight

Av Emmy Shadowcake - 29 mars 2014 10:17

Hej allihopa! Jag skulle bara säga att jag nog kommer att bli lite oaktiv här på bloggen , för att där jag bor har det börjat att bli jätte fint väder och så, så mamma vill inte att jag ska spela dator så mycket så förvänta er inte en jätte aktiv blogg ;)


///Dina Queennight
PS: jag kommer blogga lite men inte så jätte mycket.
En opublicerad bild

Av Emmy Shadowcake - 27 mars 2014 15:10

Jag har hittat en jätte fin outfit som är jätte gullig på Wild.
Hjälm//uppdrag, Tröja//alla hjärtans dag, Byxor// fort pianta, Skor// Silverglade byn, filt//skörde bygden, sadel//silverglade byn, handskar//start handskar, träns// figrove?, blomma//uppdrag


///Dina Queennight

Av Emmy Shadowcake - 26 mars 2014 14:30

Hej allihopa! Jag har kommit på ett citat jag skulle vilja dela med mig av :)  det lyder: 

Vänner kommer och vänner går, men det är dom äkta vännerna man har kvar.

hoppas ni gillar det. Ni får dela det men skriv att det är jag som har kommit på det. Och gärna bloggens adres men det är inget måste ;).



///Dina Queennight


Av Emmy Shadowcake - 26 mars 2014 13:22

Dinas kommentar: låter kul med en kring resande häst marknad, men en fråga kom upp i mitt huvud, jo att kommer den flytta på sig automatiskt eller måste det uppdateras av teamet och kommer man få hjälpa till med marknaden som typ ett blått uppdrag? Aja bara att vänta på serven och logga in och testa :P




///Dina Queennight

Av Emmy Shadowcake - 25 mars 2014 16:30

 

kapitel 2. Rida för första gången.

Nästa morgon vaknar jag tidigt klockan 6 och vi ska upp halv 7. Men jag tänker att jag kan ju gå upp och göra mig iordning. Jag tar fram mina rid byxor och en blå tröja och tassar ner i köket och där sitter redan Tomas och smuttar på sitt kaffe, han säger att jag kan gå och lägg mig igen om jag vill men jag säger att jag vill gå upp nu. Jag gick och hämta min bok jag hade haft med mig och satte mig och läsa tills det blev frukost. Tomas står och lägger i bröd i rostaren och plockar fram juice medans alla andra tjejerna trillar in i rummet. Jag hamnar bredvid Ellen och vi pratar om vilka häst vi TROR vi kommer få, - jag tror jag kommer få Starmagic. Säger jag. - jag tror jag få Stardiamond. Sa Ellen. Jag fortsätter tugga på min macka med ost på. Tomas säger att vi ska gå ut till stallet nu, alla går efter Tomas till stallet och vi ställer oss i en halv måne och Justin kom och skulle hjälpa oss att välja rätt häst. Fia, Lina, Wilma, Josefine, Klara, Ellen, Dina och Alexandra! Är det alla? JA! Svarar alla samtidigt, Justin ropar upp alla namnen på hästarna, Starmagic, Stardiamond, Winterstar, Moondream, Stormstar, Skywalker, Darkangel och Darkmagic! Det är alla hästarna.

Kom så går vi och kollar hästarna! Alla går efter Justin bort till stallet för att kolla efter hästen man ska ha i de 2 månader som lägret är i. I stallet står det 8 hästar och 8 tjejer så det av perfekt, det va 2 schekar, 3 bruna, 2 svarta och en vit, Justin sa namnen på dom, schekar: Starmagic och Stardiamond, bruna: Moondream, Stormstar och Skywalker svarta: Darkangel och Darkmagic vit: Winterstar. Dina kan du ta Starmagic, Ellen kan du ta Stardiamond, Fia kan du ta Skywalker, Alexandra kan du ta Stormstar, Lina kan du ta Moondream, Wilma kan du ta Winterstar. Blir det bra?! Ja! Svarar alla i kör. Dåså, då är det bra med hästarna? -Ja!! Vi traskar bort till padocken där vi börjar skritts på fyr kants spåret. Till slut ropar Justin att vi ska öka till trav. Helt plötsligt springer Starmagic iväg med mig hängandes som en vante i sadeln han springer och springer och till slut är han i Valedale han skrittar upp till en sten ring med en cirkel i, han börjar gå runt runt i cirkeln och till slut öppnar sig ett snurr spiral och Starmagic går in. Alltig blir svart jag glömmer vart jag är och vad jag vill. Till slut blir det ljust igen och jag står mitt i en ring och alla tittar på mig. Den dom först tar till orda är en man klädd i grå lång rock med mönster på han säger

-Vi har samlats här idag för ett viktigt möte med addidiens beskyddare, vi vet nu att grankok har fått ny makt och att vi behöver en super soul rider, vi har letat i hela jorvik efter någon som kan vara dena super soul ridern vi har hittat dig Dina, så nu vill vi fråga dig, Dina vill du hjälpa oss att stoppa grankoko från dina hemskheter?

-j-j-a-a. stammar jag fram.

 

Det var det andra kapitlet. Hoppas ni gillar det med :).

 

 

///Dina Queennight

 

 

Av Emmy Shadowcake - 25 mars 2014 13:00

vad tror du kommer i onsdags uppdateringen?!

Dina Queennight: Jag vet inte, kanske en ny häst eller kläder.   

Emmy Shadowcake: Jag hoppas på nya uppdrag eller hästar :)

 

vad tror du? Kommentera!

 

///Dina Queennight och Emmy Shadoecake



Av Emmy Shadowcake - 24 mars 2014 19:10

Jag övernattade (OMG!) så jag fick gå in i GÅD!!!!! Jag e så glad! Tog inte så mång bilder men har har ni 2 stycken.

///Dina Queennight


Översätt bloggen

Presentation


Hej! Vi är två sso galna tjejer som bloggar om livet på Jorvik. Här får du följa med på från allt med flum till allvar. Hoppas ni kommer gilla vaåran blogg :)

Emmy Shadowcake Hästar!

          

Nu kommer Emmys hästar :D

Thunderngel

 

  Thunderangel


Thunderangel är en jorvikisk häst från den vackra Jorvikön. Han är en allround häst. Fastnar ganska ofta men är bra på kapplöpning. Thunderangel är den hästen jag älskat mest, den har varit med mig så mycket. Det är en hingst och han är 17 år. Han kallas Thundis eller Thunder.

 

 

 

Starspirit

 

Starspirit


Starspirit är en Jorvikisk Ponny från den vackra Jorvikön. Hon är en turridningshäst, inte så snabb. Hon är en sto och hon är 9 år. Hon kallas Sally.

Moondancer

 

 Moondancer

 


Moondancer är en utbildad hopphäst. Hon har tävlat i många VM i hoppning. Hon är ett sto och kallas för Moni eller Moon. Hon är 12 år gammal.

Northprince

   

Northprince


Northprince är en terräng häst. Han är en hingst och är ett danskt fullblod. Mycket bra i hoppning också. . Northprince kallas Prince och är 7 år gammal. 

Snowqueen

 

Snowqueen

 

Snowqueen, eller Snowie som hon kallas är ett arabiskt fullblod. Hon är en tävlingshäst i terräng,hoppning och galopphäst. Satt säga är hon mest en all round. Hon är supersnäll och duktig. Emmys nyaste häst är Snowie.

Stormbelle

  Stormbelle är en stark och fin Nordsvensk. Jag såg henne en dag i Dinodalen, ensam och övergiven stod hon där med en blick mot mig. Jag kunde inte låta bli, jag började ta hand om Stormbelle. Hon är 7 år och en utbildad galopphäst. Men funkar lika bra som hopphäst. Stormbelle kallas även för Mistro, eller Pastaskål :)

Icepearl

 

Icepearl

 

  Icepearl eller Anton som han heter. Är 11 år gammal och såklart en hingst. En all round häst som passar perfekt till allt! Jag träffade kalterna, dom hade en häst dom inte hade tid för. Det var Anton, så jag tog solklart hand om honom!

Dina Queennights hästar!

 

 Nu kommer Dinas hästar! :)

Starmagic

 

 Starmagic

 

Starmagic eller Ludde som han brukar kallas är ett jorvikiskt varmblod. Han föddes 12 junli 2002.

Ludde är riktigt bra på terräng och hoppning och han har vunnit hopp SM 2 gånger. 

Ludde var uppfödd i moorlands stall och var tänkt att bli en snäll ridskoleponny. Dock hade han lite för mycket temperament för att vara kvar som ridskoleponny, så då såldes han vidare till mig. Och här kommer han få stanna ♥

 

 

Wildshadow

 

  Wildshadow


Wildshadow eller Wilda som hon brukar kallas till vardags är en jorvikisk ponny. Wilda är mest till turridning och ponnytävlingar.

 

Wilda föddes en kylig vinter morgon den 27 december 2009. 

Wilda är som de flesta ponnys riktigt busig och envis, och hennes största lycka är när jag ramlar av. Men hon vara världens mysigaste ponny - oftast.

Angeldancer

 

Angeldancer

 

Angeldancer eller Angel som hon också kallas är ett fint andalusiskt sto. 

Angel kommer från vindgården. Där var hon den billigaste i syskonskaran på 3 stycken. Där var Angel den billigaste pga att hon har en ful ovana att stanna/springa förbi hinder hon ska hoppa, men vi jobbar på!

 

Angel föddes en sensommar dag den 2 agusti 2001vilket betyder att hon är en förnäm 13 årig dam som gärna är mamma åt de andra hästarna i stallet.

Darksoul

   Darksoul


Darksoul är en är en fin friser på 7 år vilket betyder att han är född 2006, den 3 mars för att vara exakt. 

 

Darksoul är riktigt pampig och ståtlig och vill gärna visa upp sig. Darksoul kommer från ett fint stall i jorvik city där han bodde tils han blev 5 år, där blev han noga utbildad av de bästa tränarna där tils det blev dags att sälja honom.

Midnighthunter

 

Midnighthunter

 

Midnighthunter eller Blitz som han också kallas är en ståtlig oldenburgare på 5 år. Han föddes den 19 oktober 2010.

 

Blitz kommer från ett fint stuteri där dom är expert på oldenburgare och både hans mamma och pappa var framgångsrika inom hoppning.

Blitz är tänkt att bli min nya hopphäst. Dock är han fortfarande ung men han har en ljus framtid inom hoppningen och kanske en och annan dressyr tävling.

Dragonwhisper

 

Dragonwhisper


Dragonwhisper är en fjordhingst på 9 år som jag köpte av kalterna i Dinodalen. När han kom till mig var han redan rätt vältränad. Hans favorit syssla är konstigt nog att sparka på en liten basketboll som han har i hagen.

Hans favorit godis är havre med morots bitar i.

Ocean Bubbels

Ocean Bubbel är en klubb för folk som inte orkar med klubb inbjudningar helatiden, vi har inga event eller så utan det är mest chill och inga krav. Utom om du är taskig, då blir du kickad.

 

 

 

 

 

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards