starstablefighters

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Emmy Shadowcake - 22 mars 2014 23:28

Jag tänkte börja med en star stabld serie den kommer komma ut lite då och då första kapitlet kommer nu :).

Kapitel 1 rida för första gången
Jag står och huttrar på däcket på båten som ska ta mig till moorland, jag vet att jag ska rida men inte mer. Jag går till baka till mitt rum på båten. Båten tuffar vidare och jag sover och drömmer. När jag vaknar är det drygt 45 min kvar inan båten ska gå i land, jag börjar packa ihop mina grejer i väskan och sticker ner till lägsta däck för att gå i land. Nu har jag gått i land på moorlands södra strand. Snubben som skulle ta mig till stallet kom inte, så jag börjar gå bort mot en liten röd stuga med vita knutar och körsbärs träd, väl framme så ser jag en figur, jag går närmre, och ser att det är en äldre dam som fixar i sin trädgård. Jag går fram till henne och säger - ursäkta, hej jag är ny här vart ligger stallet? Och hon svarar att det ligger bakom muren man ser från stugan. Jag börjar gå bort mot stallet och väl framme så ser jag en person som ser ut att ha svart hår och mörka ögon, jag går fram till till personen och säger - hej, jag är Dina Queennight och jag undrar var sommar lägret startar. Och han säger - hej, jag heter Justin och lägret börjar vid Tomas på stallgården. - tack. Säger jag och går, jag tar min väska i handen och knyter näven kring handtaget. Han som värkar vara Tomas ropar till mig att jag ska komma, och jag går bort mot honom och han säger att jag är först fram till lägret. Han ber mig att ge honom min blankett son jag fyllt i inan jag åkte. Han läser igenom och nickar och mumlar tyst. Och sedan säger han att det ser bra ut, och så säger han att jag kan ta mina grejer och packa upp på valfri säng. Jag tar min väska och går bort mot läger huset jag tar ett litet rum med 3 säng platser och väljer sängen mot fönstret med ett lila vitt täcke och en vit kudde jag lägger upp min lila nalle på sägen och skäms för den, jag e ju 14 och har nalle lixom det har man inte, men jag kunde inte lämna den hemma. Tar fram mina kläder och lägger de i den lilla byron som står vid sängen och skriver ett SMS Till min bästis Alicia Dragonheart och skriver - hej, är framme vid moorland nu skriver mer sen. Nu kommer det en anan tjej in i rummet jag är i hon har långt blont hår ( precis som jag vill ha! Jag e ju röd hårig) och blå ögon och håller i en snygg ny väska. Och hon säger - hej är det du som är Dina? Jag svarar att - ja det är jag som är Dina. Vem är du? - jag är Ellen. Jag undrar om jag någonsin kommer bli vän med henne hon värkar ju så snobbig...? Sedan rullar det på med fler och fler tjejer och den andra tjejen som valde den sista sängen heter Alexandra och har brunt hår med bruna ögon. Tomas ropar ute på stall planen att alla ska komma till honom och att de nu ska få välja häst. Alla tjejer störtar ut och ställer sig på stall planen, Tomas säger att hästarna står i stallet och att det bara är att välja den man vill ha. Jag går bort mot stallet och får syn på en liten scheck färgad häst med blå ögon som se ut att kalla på mig jag går fram till skylten - Starmagic vilket fint namn...

Det var det första kapitlet. Hoppas ni gillar det :).

/// Dina Queennight

Av Emmy Shadowcake - 22 mars 2014 22:33

Hej jag är Dina Queennight och jag ska börja blogga med Emmy Shadowcake här på bloggen. Jag hoppas att du som läsare ska trivas och fortsätta att läsa ;). Jag kommer skriva lite snabb info om mig här nedanför ;).
Ja mitt namn är Dina Queennight jag har två hästar, Starmagic ,(min start häst som kallas Ludde)och Wildshsdow (min ponny som kallas Wild) jag bor på Steve's gård där jag bor med med Emmy :). Jag ÄLSKAR uppdrag och att tävla championat det är jätte kul, jag är star rider till i april sen ska jag försöka starka på life time ;)
Hoppas ni ska trivas på bloggen och fortsätter att läsa :).


///Dina Queennight

Tidigare månad - Senare månad

Översätt bloggen

Presentation


Hej! Vi är två sso galna tjejer som bloggar om livet på Jorvik. Här får du följa med på från allt med flum till allvar. Hoppas ni kommer gilla vaåran blogg :)

Emmy Shadowcake Hästar!

          

Nu kommer Emmys hästar :D

Thunderngel

 

  Thunderangel


Thunderangel är en jorvikisk häst från den vackra Jorvikön. Han är en allround häst. Fastnar ganska ofta men är bra på kapplöpning. Thunderangel är den hästen jag älskat mest, den har varit med mig så mycket. Det är en hingst och han är 17 år. Han kallas Thundis eller Thunder.

 

 

 

Starspirit

 

Starspirit


Starspirit är en Jorvikisk Ponny från den vackra Jorvikön. Hon är en turridningshäst, inte så snabb. Hon är en sto och hon är 9 år. Hon kallas Sally.

Moondancer

 

 Moondancer

 


Moondancer är en utbildad hopphäst. Hon har tävlat i många VM i hoppning. Hon är ett sto och kallas för Moni eller Moon. Hon är 12 år gammal.

Northprince

   

Northprince


Northprince är en terräng häst. Han är en hingst och är ett danskt fullblod. Mycket bra i hoppning också. . Northprince kallas Prince och är 7 år gammal. 

Snowqueen

 

Snowqueen

 

Snowqueen, eller Snowie som hon kallas är ett arabiskt fullblod. Hon är en tävlingshäst i terräng,hoppning och galopphäst. Satt säga är hon mest en all round. Hon är supersnäll och duktig. Emmys nyaste häst är Snowie.

Stormbelle

  Stormbelle är en stark och fin Nordsvensk. Jag såg henne en dag i Dinodalen, ensam och övergiven stod hon där med en blick mot mig. Jag kunde inte låta bli, jag började ta hand om Stormbelle. Hon är 7 år och en utbildad galopphäst. Men funkar lika bra som hopphäst. Stormbelle kallas även för Mistro, eller Pastaskål :)

Icepearl

 

Icepearl

 

  Icepearl eller Anton som han heter. Är 11 år gammal och såklart en hingst. En all round häst som passar perfekt till allt! Jag träffade kalterna, dom hade en häst dom inte hade tid för. Det var Anton, så jag tog solklart hand om honom!

Dina Queennights hästar!

 

 Nu kommer Dinas hästar! :)

Starmagic

 

 Starmagic

 

Starmagic eller Ludde som han brukar kallas är ett jorvikiskt varmblod. Han föddes 12 junli 2002.

Ludde är riktigt bra på terräng och hoppning och han har vunnit hopp SM 2 gånger. 

Ludde var uppfödd i moorlands stall och var tänkt att bli en snäll ridskoleponny. Dock hade han lite för mycket temperament för att vara kvar som ridskoleponny, så då såldes han vidare till mig. Och här kommer han få stanna ♥

 

 

Wildshadow

 

  Wildshadow


Wildshadow eller Wilda som hon brukar kallas till vardags är en jorvikisk ponny. Wilda är mest till turridning och ponnytävlingar.

 

Wilda föddes en kylig vinter morgon den 27 december 2009. 

Wilda är som de flesta ponnys riktigt busig och envis, och hennes största lycka är när jag ramlar av. Men hon vara världens mysigaste ponny - oftast.

Angeldancer

 

Angeldancer

 

Angeldancer eller Angel som hon också kallas är ett fint andalusiskt sto. 

Angel kommer från vindgården. Där var hon den billigaste i syskonskaran på 3 stycken. Där var Angel den billigaste pga att hon har en ful ovana att stanna/springa förbi hinder hon ska hoppa, men vi jobbar på!

 

Angel föddes en sensommar dag den 2 agusti 2001vilket betyder att hon är en förnäm 13 årig dam som gärna är mamma åt de andra hästarna i stallet.

Darksoul

   Darksoul


Darksoul är en är en fin friser på 7 år vilket betyder att han är född 2006, den 3 mars för att vara exakt. 

 

Darksoul är riktigt pampig och ståtlig och vill gärna visa upp sig. Darksoul kommer från ett fint stall i jorvik city där han bodde tils han blev 5 år, där blev han noga utbildad av de bästa tränarna där tils det blev dags att sälja honom.

Midnighthunter

 

Midnighthunter

 

Midnighthunter eller Blitz som han också kallas är en ståtlig oldenburgare på 5 år. Han föddes den 19 oktober 2010.

 

Blitz kommer från ett fint stuteri där dom är expert på oldenburgare och både hans mamma och pappa var framgångsrika inom hoppning.

Blitz är tänkt att bli min nya hopphäst. Dock är han fortfarande ung men han har en ljus framtid inom hoppningen och kanske en och annan dressyr tävling.

Dragonwhisper

 

Dragonwhisper


Dragonwhisper är en fjordhingst på 9 år som jag köpte av kalterna i Dinodalen. När han kom till mig var han redan rätt vältränad. Hans favorit syssla är konstigt nog att sparka på en liten basketboll som han har i hagen.

Hans favorit godis är havre med morots bitar i.

Ocean Bubbels

Ocean Bubbel är en klubb för folk som inte orkar med klubb inbjudningar helatiden, vi har inga event eller så utan det är mest chill och inga krav. Utom om du är taskig, då blir du kickad.

 

 

 

 

 

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards